׀ CURSES DE MUNTANYA ׀ CICLISME ׀

׀ Presentació ׀ Cróniques recents ׀ 2012 ׀ 2013 ׀ 2014 ׀ 2015 ׀

CRONIQUES RECENTS

08-DESEMBRE-2013
Paper galdosot a la marató de Castelló, ahir al matí. Vaig sortir sense angoixes a intentar portar el ritme necessari per fer 2h 50'. Després d'un començament un pèl lent per l'empaquetament de gent, vaig anar recuperant segons fins a passar per la mitja 56' segons per sota i bones sensacions. A partir d'allí un desgavell sense paliatius. Primer vaig flaquejar una mica, després dues miques , després 3 o 4 i cap al final vaig petar del tot. Degradació mental i després física. El darrer 1/3 de la marató per mi sempre acaba sent una agonia mental, però ahir...quin paperot.
La meva sensació és que passada la mitja vaig fer una desconnexió mental brusca. I és impossible mantenir el ritme quan no estàs per la feina. Més cap al final les cames ja no m'anaven: pèrdua de posicions espectacular i ...tota la misery imaginable. Per posar la cirera al pastís, a 20 m de creuar la línia els isquitibials van dir "that's all friends!". Entrada caminant a l'estil Leo Messi. La moraleja que m'enduc és que una marató millor no córrer-la si no és en condicions òptimes d'entrenament físic i mental. Al final 2:57:39 i 125 de la general. El WR un altre dia serà. ;-P
La marató està molt ben organitzada. La major part del recorregut es fa prop del centre de la ciutat i hi ha molt caliu de la gent. A veure si trobeu el Wally al minut 4:50 del vídeo. És d'un tram del començament on anem molt empaquetats i encara vaig fresc ;-P
24-NOVEMBRE-2013
Primera cursa de la temporada d'asfalt per al corredor més urbà del club, a la mitja marató d'impéeeerial Tárraco. Sensacions ni bones ni dolentes, quinze dies abans de la marató de Castelló, on definitivament no aniré a pel rècord del món ;-P. He quedat 43è amb un temps d'1:19:46. Ja me n'havia oblidat de com córrer ràpid, després de tantes muntanyotes. Dia frescot... i assolellat cap al final de la cursa. Per sort el vent ens ha respectat. Bona organització i alta participació com sempre amb els pelacanyes. Espero no pagar l'esforç d'aquí a dos diumenges.
06-OCTUBRE-2013
El passat 6 d'octubre el Presi, el Pablo, el Dani i el Linus (corrent pel CEM Capafonts) i la Txell (corrent per si mateixa ;-P) vam participar a la cursa de muntanya del Canon do Sil a Ourense (Galícia) que enguany era, a més, el Campionat d'Espanya per equips. La cursa tenia un perfil molt trencacames amb tres pujades fortes, especialment les dues primeres que a trams seguien gairebé la línia de màxima pendent, molt especialment la segona. Les baixades també eren bastant criminals. Algunes també seguien la màxima pendent de la muntanya. El terra era molt variat: des de trams de pista ràpida, fins a senderons força tècnics, passant per camins de ferradura amb pedra solta i xolls de fang, tallafocs, o passos camp a través fets a propòsit per la cursa passant la segadora per la malesa. Ideal per prendre mal i acabar baldat.
Els plantejaments individuals van ser diferents: des de la prudència del Pablo que venia lesionat, fins a l'error de càlcul del nostre ínclit president, sempre tant competitiu i que va fer un sonor pet per ser massa ambiciós, passant pel decent paper de qui us escriu i el puta del Dani que es va regular millor que ningú per passar-nos a tots la mà per la cara.
La Txell, que era novella en aquesta distància va fer un digníssim paper i va fer més punts ella soleta que la resta junts!
El paisatge era molt bonic i el temps va acompanyar. Ens han quedat ganes de tornar-hi!.
29-SETEMBRE-2013
Bona cursa que han organitzat avui el Club Trail El Replà al Pla de Santa María.
Un circuit de muntanya de 13,7 kmts amb la pujada a la Plana d'en Sarrils (775 mts) amb moltes vistes,d'on poden arribar a veure els Motllats,Conca de Barberà i el Camp de Tarragona...
Després d'una sortida forta i una petita punxada he pogut recuperar i arribar amb una 2ona posició amb 1h04'
25-AGOST-2013
Ahir vaig córrer la cursa llarga pels camins naturals de Prades. Vaig fer un paper discretot tirant a horrorós. No em sentia massa fort i em vaig anar apagant amb els kms tot i sortir prudent. A més ho vaig completar amb un descuit perdent el camí que em va acabar de penalitzar i desmoralitzar.
Ambient ventat i frescot, participació molt baixa i poc nivell. Dient que vaig fer el quart ja no cal dir gaire més.
Una llàstima pels del club de Prades que la gent no hagi respost, perquè han triat un recorregut ben bonic, amb bones vistes, i la cursa està prou ben pensada i no és gaire tècnica, cosa que fa que gent com jo també hi tinguem cabuda.
Probablement el calendari de curses està massa saturat…
21-JULIOL-2013
L' Eloi Borras anava a Zumaia amb la sel.lecció Catalana Sub-23 al campionat d'Espanya fent una boníssima 6ena plaça de la categoria i molt bona experiencia.Felicitats!
14-JULIOL-2013
Gairebé 190 participants a la 7ena Cursa de Capafonts "Memorial Sònia Pifarré",tot un èxit amb un bon dia d'estiu,organitzada pel CEM Capafonts i Treztesports.
El clàssic circuit curt i el nou circuit llarg de més de 21 quilòmetres passant per llocs molt coneguts com el Pont de Goi, van posar a proba a tots els participants.
També per primer cop la sortida i l'arribada es va fer des de la Plaça de l'església,juntament amb els premis amb molt bon àmbient.
També un cop acabada la cursa els participants es podien refrescar a la piscina municipal.
Cal destacar en la part esportiva els resultats dels socis del Club,la Marta Pifarré Franch en la cursa curta i l'Eloi Borras Fort en la cursa llarga aconseguint una 2ona posició absoluta.
Moltes gràcies a tots els col.laboradors de la Cursa:Ajuntament de Capafonts,Associació Dones Verge de Barrulles,Bar el Grèvol,Menjador Rural Ca la Teresa,Hotel Davall Plaça,Allotjament Rural Cal Llarg,embotits Cal Sardà,formatges artesanals la Vall del del Brugent i la Guingueta de Capafonts,tots els controls,avituallaments,animadors....
Sense vosaltres això seria impossible de fer.
14-JULIOL-2013
Jordi Serra Fullera del CEM Capafonts aquest passat cap de setmana va còrrer la Cursa del Pedraforca,fent cim del mateix i baixant per la coneguda tartera fins a Saldes fent molt bon temps. Felicitats!
30-JUNY-2013
Avui al matí he corregut la cursa del Llop, malgrat ser un jabalinot. M'ho he près potser amb un punt massa de prudència donat el meu relatiu bon estat de forma, però és que em feia molt respecte la pendent, la solana i entusiasmar-me massa amb les pendents suaus del començament. M'ha anat de perles perquè no he punxat en cap moment i només m'he anat desgastant de forma molt lenta. Jo he anat al meu tran tran coxinero mantenint el cap aixecat i manxant amb les cames, anant bebent i regant-me a cada avituallament i no m'ha passat ningú, mentre que jo n'he anat caçant algun. A meitat de cursa comença la pujada de veritat i allí ja estava sol, massa lluny dels de davant. Al final he fet un digne temps i una bona 4ª posició, pocs llocs darrera d'un altre il.lustre veterà. No us ho perdeu, avui m'han donat copa de iaios i tot!
16-JUNY-2013
Si ningú se m'avança, diumenge seré el primer corredor del club a fer una cursa descalç (això sí, 5 km d'asfalt lliset per portaventura).
El Xavi Queixalós, escalador i futur Bikila de Marçà, i el menda hem fet una petita family-run matinal (el nom és delatador!) a Port Aventura sobre els plàcids paviments del parc temàtic, envoltats d'atletes de renom internacional ;-P. Hem anat a un ritme de rodatge suau/mig segons ens deia la pell dels peus i les pedretes. Ritme mig d'uns 5:23 el Km. Es pot millorar això...
Linus ollé
2-JUNY-2013
Ahir em vaig estrenar en una cursa llarga de muntanya, fent la Reus Prades Reus, 53,8 km, 5h 27m, amb un parcial de 2h 32m a Prades.
Tot i que el meu únic objectiu era acabar en menys de 6 hores, vaig fer una sisena posició a la general que sempre fa patxoca.
No es pot dir que quedés enamorat de la disciplina. Em va sobrar la tornada a Reus sencera. Sincerament no vaig disfrutar gaire. Em va aclaparar mentalment això d'estar tanta estona corrent i em va costar trobar la motivació per lluitar.
... Menjar i veure cada dos per tres (sis) és necessari, però és pesat i ncòmode.
Les baixades, com sempre em van matxacar. El tros pla tant llarg del final, em va servir per caçar-ne un parell del davant, que no van poder fer res contra el meu passat d'esvelt i veloç mig fondista ;-P
Em sembla que necessito unes vacances urgentment, que sinó avorriré el córrer.
19-MAIG-2013
Al Castellot una raconada molt recomanable de l'Alt penedès es va fer la 1era cursa de muntanya El KURSALLOT organitzada per correm per la terra amb una distància de 10,5 kmts i 600+,molt bon anmbient i bones pistes i corriols.Vaig poguer guanyar amb un temps de 52'la primera edició..
12-MAIG-2013
A la 26ena cursa de l'Alba a Montserrat,Pablo Escamilla aconseguia la 4rta posició,Manel Saumell la 21ena posició,Marc Esplugues la 31ena posició i l'Albert Bielsa que corria a casa fent una bona cursa de menys a més.
Felicitar-vos a tots pels resultats!!
Aquest any anem forts!!
12-MAIG-2013
Matinal esplèndida de muntanya a Vilaplana. Solet i una mica d'aire, sobretot a dalt a les Airasses (en honor al seu nom). Al final només hem sortit l'Eloi i el Linus, ja que el Dani s'ha ressentit de la lesió al turmell i ha decidit (sàviament) no córrer. L'Eloi ha sortit marcant el ritme amb els de davant i ha passat segon per dalt al poble de la Mussara. Jo m'he mantingut prudent més enrera i he passat crec que 5è per dalt. A la baixada l'Eloi s'ha posat al davant i ha entrat gunayador a Vilaplana. Jo, fent gala de les meves skills kilianesques en descens he perdut posicions a raig fet, tot i que al tram final prop del poble he pogut recuperar-ne un parell i entrar 12è. Tot i així de baixada he anat un cop per terra. Dues curses, dues òsties, sóc molt regular.
05-MAIG-2013
Bona entrada de Copa Catalana avui a Ripoll.
Eloi Borras Fort s'ha trobat molt bé tant pujant com baixant i ha aconseguit una 2on posició sub-23 i una boníssima 14ena a la general.I David Uroz avui,amb sensacions dolentes pujant pero salvant el dia amb la baixada fent una 22 posicio de la general.
21-ABRIL-2013
Aquest passat diumenge dia 21 d'abril, els membres de la secció de curses de muntanya del CEM Capafonts, vem participar a la nostra primera cursa des de la fundació de la secció encara no fa un any. I quina millor cursa que la Copa Catalana per equips a la Cursa de l'Alta Segarra a Sanaüja.
Deu corredors i un bon nombre d'animadors ens vem desplaçar a aquest petit poblet de la Segarra. Es va aixecar un dia fred, que poc a poc es va anar suavitzant amb la sortida del sol, que ens va deixar gaudir d'un circuit molt dur i tècnic, de 24,3 km i 1200 metres de desnivell positiu.
L'únic equip que representava les comarques de Tarragona en aquesta Copa Catalana. Finalment vam aconseguir la 9a posició. Però amb una valoració final molt satisfactòria, per l'experiència i el repte aconseguit per un jovent d'un poble tant petit.
L'any que ve més i millor.
14-ABRIL-2013
Avui a Calella, Linus Ollé ha participat a la Mitja Marató Costa Barcelona Maresme. Fent un temps de 01:17:58 quedant el 13e classificat de la general. Aquí una petita crónica de les seves sensacions a la cursa:
No ha anat gaire bé això avui. Jo crec que m'ha fallat sobretot el cap, que és el meu punt més dèbil. Fins al km 10 diuen els parcials que he anat mantenint el ritme necessari per fer 1:15 aproximadament, tot i que jo ja he començat a notar-me incòmode amb el ritme a partir del km 6-7. Després, a partir del 10 se m'ha anat desdibuixant la bona tècnica progressivament fins que hi ha hagut moments que estava molt trabat. El dia ha estat bo. Tot i la solana es podia córrer molt bé perquè feia una briseta fresca. El circuit no era l'ideal que jo imaginava, amb dues rectes i un gir, hi havia forces tombs tancats per dins dels pobles, alguns canvis de paviment i una sèrie de tobogans molt curts amb rampes fortes repartits per tota la cursa.
A més m'adono que he sobreestimat les meves possibilitats. Estic lluny de poder fer 1:15. Amb 1:16 també m'hauria donat per content, però per això encara em cal treballar molt el cos i el cap. No obstant, vull ser positiu, he arribat a prop del meu nivell de fa quatre anys, quan vaig fer les millors marques i van començar els problemes de lesions.
No obstant, he fet la meva segona millor performance en una mitja.
17-MARÇ-2013
Ahir vam anar 4 corredors del Club a fer la Marató de Barcelona entre més de 18.000 persones de tot arreu.Una dimensió molt diferent si vens de les curses de muntanya.Ahir va ser un dia tapat amb estones de plujes dèbils però amb bona temperatura.
Felicitar a l'Eva Higuera i el David que van completar la marató amb un bon temps de 3h37' i Dani Pérez que acabava content ja que feia la seva primera marató amb 3h26',passant la segona mitja més ràpid que la primera.
Jo vaig sortir fins el quilómetre 13 i vaig parar ja que m'estic recuperant d'una lesió al soli.Un altre cop será!
17-MARÇ-2013
Aquest matí ens hem llevat per anar a córrer la mitja de Mont-Ral, el Dani i jo érem els 2 representants del CEM Capafonts! El dia ha sigut molt lleig... boira, fred i algo de pluja! Un circuit ben maco; pujar a la Foradada, baixar cap al Glorieta passant per Aixavega i El bosquet, i tornar a pujar al poble per baixar fins Farena i enfilar l´última pujada per tornar a arribar a Mont-Ral. El Dani ha entrat en 6a posició, cobrint el recorregut amb un temps de 2h, per part meva m´he pogut enfilar a la 2a posició del podi amb un temps de 1h 52min. El guanyador ha sigut el Jordi Pamies, que ha entrat amb un temps de 1h 51min. Així comencem una temporada que de ben segur serà de les bones!! Camí al campionat de Catalunya, on tocarà donar guerra!!
Eloi Borras Fort
___________________________________________________________________________________________________
10-MARÇ-2013
Avui a Canyelles(Garraf) 3 corredors del CEM Capafonts han anat a la 5ena cursa de muntanya Pic de l'Àliga de 17 kmts amb pujades fortes,baixades força tècniques i trams de pista molt ràpids.
Pablo Escamilla ha aconseguit pujar al podi Absolut com a 3er amb un temps de 1h25' aconseguint el primer podi del any d'un corredor del club.
Jordi Serra que coneix molt bé el terreny ha arribat com a 9è de la general amb 1h 32'
I Marc Esplugues finalitza com a 29è de la general amb 1h 40'
Felicitats a tots 3 i donem per encetada la temporada de curses de muntanya 2013
Salut i fins aviat!
18-FEBRER-2013
Ahir Linus Ollé va participar en la Mitja Marató de Barcelona,pas previ a la Marató del proper mes de març.Volia fer un Test a ritme de la Marató i va acabant anant més ràpid trobant molt bones sensacions,fent un molt bon temps final de 1h 21:30.
Enhorabona!!Jo volia fer-la però m'estic recuperant d'una petita lesió de soli.
28-GENER-2013
Aquest cap de setmana un equip del club vam anar a fer la Rogaining d'orientació a la Llacuna.Hi havien equips de 17 nacionalitats diferents de molt nivell.
Durant 24 hores teniem temps d'agafar el màxim de balisses en un mapa de 1:25:000 inacabable.Vam anar trobant balisses fins a la nit,a Sant Joan de mediona aprofitarem per sopar i de nit ja més lents i molt més cansats continuavem amb el trajecte fins a les 5 de la matinada que donavem per acabada aquesta aventura per cansament i per las lesió al genoll de Pep Ventura,amb un total de 169 punts i 28 balisses i molts quilòmetres a les cames fent la 49 posició de la general.